Les autoritats sanitàries han donat llum verda al canvi de fase de desconfinament a la regió sanitària de la Catalunya Central, que inclou la comarca d’Osona. Així, a partir del proper dilluns, 18 de maig, Tona entrarà a la fase 1, la qual permet l’obertura dels recintes esportius a l’aire lliure. Això sí, amb estrictes mesures de seguretat i d’higiene.
En aquest nou escenari, el Foment d’Esports ha decidit obrir les portes el proper dimarts, 19 de maig, de manera parcial i seguint escrupolosament el protocol de mesures fixades per la Secretaria General de l’Esport i les diverses federacions catalanes. A mesura que s’avanci en el pla de desconfinament, el club anirà reobrint progressivament les instal·lacions, els serveis i les activitats.
A partir de dimarts, doncs, el club estarà obert però només es podrà jugar a les pistes de tennis o pàdel. La resta de les instal·lacions (gimnàs, parc infantil, camp de futbol sala i minigolf) romandran tancades i no se’n podrà fer ús. Pel que fa al bar, les condicions establertes en l’àmbit de l’hostaleria tenen un règim propi i es preveu reobrir-lo el 26 de maig (encara potser amb algunes restriccions horàries).
Els jugadors/es de tennis o pàdel que vulguin gaudir de les instal·lacions a partir de dimarts hauran de complir tot un seguit de mesures: només podran accedir al club els socis que tinguin reserva prèvia per jugar; només es podran jugar partits individuals (un contra un); no podran venir acompanyats; hauran d’arribar a l’hora de jugar amb la vestimenta i portar mascaretes fins a la pista; hauran de portar les pilotes, tovalloles i aigua a títol personal; i caldrà rentar-se les mans amb gel hidroalcohòlic abans d’entrar a la pista, on hi haurà dispensadors a disposició.
No es podran utilitzar ni els vestidors ni els lavabos, que restaran tancats. En cas de necessitat, s’haurà de demanar la clau a recepció. El club recomana que, en finalitzar el partit, els jugadors/es es quedin a les instal·lacions el temps estrictament necessari.
Podeu consultar tot el protocol detallat així com les recomanacions que fan les federacions respectives als enllaços de sota del nostre web. El club també posarà cartells informatius en punts clau de les instal·lacions.
Els jugadors/es hauran de signar un compromís de responsabilitat individual abans de fer ús de les instal·lacions.
Des de la junta volem agrair la vostra col·laboració i comprensió per ajudar-nos a complir totes les normatives establertes en els protocols de les autoritats sanitàries i la Secretaria General de l’Esport. Moltes gràcies.
Si ho fem bé, tots hi guanyarem.

Dispensadors de gel a l’entrada del club. Foto: Foment d’Esports

Dispensadors de gel a les pistes de pàdel. Foto: Foment d’Esports